Luna viitoare se implinesc 145 de ani de la inaugurarea liniei de cale ferata Medias – Sighisoara. Colectionarul mediesean Liviu Pintican-Juga mi-a spus ca momentul va fi marcat filatelic printr-o stampila aniversara, care va fi aplicata pe corespondenta in data de 18 iulie 2017, la Oficiul postal nr.1 Medias.
Statul ungar a inceput, in anul 1868, constructia mai multor trasee feroviare in Transilvania, concesionand la scurta vreme lucrarile unei companii englezesti private, conduse de antreprenorul Charles Waring. Prima data a fost pus in functiune, in noiembrie 1871, un traseu feroviar de la Alba Iulia la Targu Mures, care mergea pe valea raului Mures. Din Gara Teius a fost construita o cale ferata spre Brasov, prin Medias. Tronsonul de la Teius la Medias a fost deschis la 6 mai 1872, cand a fost inaugurata prima gara din orasul de pe Tarnava Mare, iar cel de la Medias la Sighisoara la 8 iulie 1872. La 1 iunie 1873 a fost finalizat intregul traseu, pana la Brasov.
Prima locomotiva cu abur din Romania a fost construita tot in urma cu 145 de ani, la Resita. Locomotiva, denumita Resita 2 (Resicza), avea ecartament ingust (948 mm) si a fost construita dupa proiectul lui John Haswell.
Un material video despre “Mediasul feroviar in perioada 1872 -2013”, in prezentarea lui Adrian Berinde, poti vedea aici.
Permalink
Dragă Mircea
Trebuie făcută precizarea că această ștampilă a fost inițiata de Gruparea tematică de „Căi ferate și locomotive” ( care include pe colecționarii filateliști pasionați de această temă) din cadrul Federației Filatelice Române., filateliștii medieșeni nefiind implicați în acest demers.