Municipiul Medias a inceput implementarea proiectului „Resurse Integrate pentru o Dezvoltare Locala Sustenabila”, Proiect cofinantat prin Programul Operational Capacitate Administrativa 2014 – 2020. Joi 19.09.2019 a avut loc conferinta de lansare a proiectului.
Contractul de finantare a fost semnat in 12.07.2019, perioada de implementare fiind de 29 de luni.
Valoarea totala a proiectului este de 3.999.025,10 lei , din care valoare eligibila nerambursabila este de 98% astfel: 85% reprezentând 3.399.171,34 lei valoare eligibila nerambursabila din Fondul Social European si 13% adica 519.873,26 lei valoare eligibila nerambursabila din bugetul national.
Contributia din bugetul local reprezinta restul de 2% adica 79.980,50 lei.
Proiectul este cofinantat din Fondul Social European prin Programul Operational Capacitate Administrativa 2014-2020, Axa prioritara 2, Obiectivul specific 2.1 Introducerea de sisteme si standarde comune in administratia publica locala ce optimizeaza procesele orientate catre beneficiari in concordanta cu SCAP/1/Introducerea de sisteme si standarde comune in administratia publica locala ce optimizeaza procesele orientate catre beneficiari in concordanta cu SCAP.
Obiectivul general al proiectului:
Obiectivul general al proiectului consta in consolidarea capacitatii administrative a Municipiului Medias prin dezvoltarea capacitatii de planificare strategica si prin simplificarea procedurilor administrative, corelata cu introducerea de metode electronice de gestionare si management a documentelor administrative, fapt ce va determina cresterea calitatii actului administrativ pe termen lung.
Obiectivele specifice ale proiectului:
- OS1- Dezvoltarea capacitatii de planificare strategica la nivelul administratiei publice locale din Municipiul Medias prin realizarea Strategiei Smart City orizont 2027 si a Strategiei de Dezvoltare Durabila pentru perioada 2021-2027
- OS2- Eficientizarea si simplificarea serviciilor furnizate cetatenilor de catre Primaria Municipiului Medias prin implementarea unei solutii de portal cu servicii digitale pentru cetateni, managementul documentelor, ERP si retrodigitalizarea arhivei
- OS3- Intarirea capacitatii institutionale in cadrul Primariei Municipiului Medias prin specializarea angajatilor primariei pe teme specifice proiectului (planificare strategica si utilizarea noului sistem informatic) ceea ce va determina motivarea si mobilizarea acestora in directia inovatiei si in oferirea de servicii publice de calitate catre cetateni
Rezultate preconizate:
1 – Strategia de dezvoltare durabila 2021 – 2027 a municipiului elaborata
2 – Strategia Smart City a municipiului elaborata
3 – Analiza de business realizata
4 – Sistem informatic integrat dezvoltat si implementat
5 – Arhiva electronica pentru aproximativ 410 metri liniari arhiva fizica realizata
6 – 10 persoane instruite in domeniul planificarii strategice
7 – 112 persoane instruite pentru utilizarea noului sistem informatic integrat.