Marți, 23 noiembrie 2021, a avut loc la sediul Primăriei Municipiului Mediaș, în prezența domnului primar Gheorghe Roman și a administratorului firmei câștigătoare, semnarea contractului „Sistem informatic integrat de tip SMART CITY“, din cadrul proiectului „Soluții informatice integrate pentru simplificarea procedurilor administrative, reducerea birocrației și îmbunătățirea organizării instituționale“. Proiectul este finanțat prin Autoritatea de Management pentru Programul Operațional Capacitate Administrativă (POCA) 13, iar valoarea totală a actualului contract este de peste 2.100.000 lei. Proiectul este o continuare firească a celui finanțat prin POCA 12 – „Resurse integrate pentru o dezvoltare locală sustenabilă“, iar soluția propusă se va integra cu cea deja implementată la nivelul Primăriei, fiind acum extinsă și aplicată în cadrul serviciilor conexe. Valoarea totală a celor două proiecte, finanțate prin POCA 12 și POCA 13, depășește 6 milioane de lei.
Obiectivul general al proiectului „Soluții informatice integrate pentru simplificarea procedurilor administrative, reducerea birocrației și îmbunătățirea organizării instituționale“ constă în consolidarea capacității instituționale a Municipiului Mediaș de a asigura calitatea și accesul la serviciile publice oferite partajat de către Primărie, prin simplificarea procedurilor administrației locale, reducerea birocrației pentru cetățeni și eficientizarea activității personalului de specialitate și a aleșilor locali. Soluția va acoperi funcționalitățile oferite în mod clasic de o activitate la ghișeu: informare, asistență sau formulare disponibile pentru servicii partajate, precum Urbanism, Poliție Locală, Asistență Socială, dar fără a se limita la acestea. Astfel, cetățenii vor putea obține online o serie de documente pentru care acum sunt nevoiți să se deplaseze la sediul uneia dintre instituții, vor putea transmite solicitări prin intermediul portalului online integrat cu site-ul Primăriei Mediaș și vor putea achita în mai multe modalități taxele și impozitele locale, cum ar fi prin intermediul a 3 infokioskuri care vor fi instalate. De asemenea, implementarea proiectului va oferi posibilitatea comunicării bi-direcționale cu alte instituții publice și private, în vederea transmiterii și recepționării directe de documente, în format electronic, aferente serviciilor partajate, folosind și semnătura digitală cu certificat calificat.